"Green Hackathon 2024"-un yekun tədbiri keçirildi və qaliblər elan olunub.
Final mərhələsində 30-dan çox yerli universitetdən 87 innovativ gənc 20 komanda tərkibində öz ideyalarını təqdim edib.
İnnovativ soyutma sistemi ilə günəş panellərinin səmərəliliyini artırmağı hədəfləyən "Greenix" komandasi öz ideyası ilə 1-ci yerə, sənayedən buraxılan su tullantılarını ağır metallardan təmizləyən startap ideyası ilə "Envirominds "komandası 2-ci yerə və kənd təsərrüfatında dron vasitəsiilə aparılan əkin sahələrinin avtonom analiz və monitorinq həlli ilə "AgroGuard" komandası 3-cü yerə layiq görülüb.
Qaliblərə müxtəlif pul mükafatları verilib və sertifikatlar təqdim olunub.
Tədbirdə Asiya İnkişaf Bankının ölkədəki nümayəndəliyinin rəhbəri Sunniya Durrani-Jamal (AİB), İqtisadiyyat Nazirinin müavini Elnur Əliyev və Vətəndaşlara Xidmət və Sosial İnnovasiyalar üzrə Dövlət Agentliyinin sədr müavini Ceyhun Salmanov iştirak edib.
Qeyd edək ki, müsabiqə AİB, Vətəndaşlara Xidmət və Sosial İnnovasiyalar üzrə Dövlət Agentliyi və İqtisadiyyat Nazirliyinin birgə təşkilatçılığı ilə baş tutub.
Hakaton AİB-nin yerli texnoloji startapların inkişafına dəstək verən Texniki Yardımı çərçivəsində təşkil olunub. Texniki Yardım Koreya Respublikasının E-Asiya və Bilik Tərəfdaşlığı Fondunun maliyyə dəstəyi ilə reallaşdırılıb.
Enverson AI, a startup from INNOLAND, has achieved a new milestone!
Our startup has joined the international "Go-Together" Acceleration Program. Through this program, the Enverson AI team will gain new experiences, collaboration opportunities, and make a global impact.
It should be noted that Enverson AI offers an AI-powered personalized language learning experience. Its mission is to make language learning both fun and accessible.
We wholeheartedly congratulate them and wish them even greater achievements!
Special opportunity for AI-based startups – Info session on the “NVIDIA Inception Program”!
Organized by StrategEast in partnership with the INNOLAND community, this online session will provide detailed insights into the support and opportunities offered by the NVIDIA Inception Program for early-stage and growing startups working in the field of artificial intelligence.
Participants will learn about the program’s membership process, available cloud credits and technical resources, mentoring and training opportunities, as well as how to gain visibility within the global NVIDIA ecosystem.
Andrei Golfeto – Community Manager at NVIDIA Inception
July 30, 17:00 – The session will be held online!
Registration: https://t1z9b.share.hsforms.com/2Rd2JrZl6RDiMYEISnwd1zg
At the Azerbaijan State Pedagogical University (ASPU), a series of educational sessions were organized by the "INNOLAND" Incubation and Acceleration Center in collaboration with the ADPU ENACTUS team to familiarize students with modern educational approaches and foster their innovative thinking.
During these sessions, renowned experts shared detailed insights on the application of new methods and tools in the teaching process, the role of project-based and game-based learning in education, as well as the prospects of using digital platforms.
On May 16, the session titled "Online Education Platform" featured an opening speech by Professor Asaf Zamanov, Vice-Rector for Science and Innovation at ASPU. During the session, Könül Guliyeva, founder of the "Safavy" platform, delivered a presentation on the development dynamics and application opportunities of online education.
On May 19, the session "Future of Education: Transition to Project-Based Learning" was held, where Nariman Garayev, founder of the "Taskool" platform, discussed the essence and effectiveness of project-based education through practical examples. The session was opened by Shahin Mammadli, Head of the ADPU ENACTUS team, and the presentation part was conducted by Aytac Abbasova.
On May 20, the session titled "Ways of Using Interactive Games in Schools" was opened by the team’s coordinator Zenfira Seyidova. Aynur Huseynova, a teacher at the "Bilim Baku" center, shared practical recommendations on applying game methodologies in teaching and increasing student motivation.
The sessions attracted great interest from students, and all three events were held in an interactive format with discussions and Q&A sessions.